Hei!

Olen ....(LauraJennaElliNoora-AleksandraCamilla Jurvanen) ja olen alkoholisti. Tai ainakin melkein. Ainakin olen riippuvainen alkoholista. Tai minulla on siihen riippuvuussuhde. Tai ainakin minulla on siihen suhde. Kaikkine koukeroineen. Alkoholin vaikutuksen alaisena minulla on myös suhteita. Useita suhteita. Ainakin yksi illassaan. Tai ainakin joskus oli. Tai ainakin oli tarkoitus saada suhde, kun lähti baariin. No, oli miten oli. Olen lipsunut lupauksestani ja voin näin nimittää itseäni alkoholistiksi. Saakelin löysäksi selkärangattomaksi, ylikypsäksi keitetyksi parsaksi. Niillähän ei ole selkärankaa muutenkaan, joten kuvaus sopinee hyvin. Yhyy!

Olin ystävän luona yökylässä ja join liikaa. Miten saatoin tehdä sen? Hätäiseen kuukausi on kulunut minun raittiuslupauksestani ja tässä sitä taas ollaan! Ensi kesänä olen yhtä pöhöttynyt ja vastenmielinen viininlipittäjä kuin tänäkin kesänä! En tahdo! Tahdon taistella! Tahdon eroon viinan kirouksesta! Huoh. Ei tämä ole helppoa. Meillä oli vaan liian mukavaa. Ja sitten joku lesbo tuli iskemään minua!. Silloin meni maalaispitäjän tytöltä pasmat sekaisin. Se toi herkullisen, kylmän, hyvältä tuoksuvan, kullanvärisen oluen pöytään. Tarjosi, perkele. Miten siihen voi sanoa ei? Kun ei osaa muutenkaan lesbolle mitään sanoa? Miten ilmaiset, että olet täysin väärää joukkuetta kuin mitä hän luuli? Olin niin hämmentynyt, että kuvittelin, että tietenkin juomalla sen oluen. Väärä vastaus. Vaikka se oli eri joukkueesta, se olisi noudattanut tämän joukkueen tapaa ja oluen juomatta jättäminen olisi ollut oikea vastaus. No, virhe tapahtui ja join yhden liikaa. Olen alkoholisti. Tervemenoa AA-kerhoon. En sentään päätynyt yhdenillan rietasteluun naisen kanssa. Pisteet minulle! Hah! Koskaan en ole joukketta vaihtanut, enkä vaihda nytkään. Edes oluesta. (Long Island Ice Tea olisikin jo toinen juttu..)

Mä olen aina sanonut, että jokaiselle ihmiselle on joku viina. Tai drinkki. "Mä en juo viinaa, koska en tykkää siitä". Paskapuhetta!! Kaikki juo viinaa, kun löytävät oman juttunsa. Se on sitten toinen juttu, tarvitseeko sitä omaansa löytää. Jotkut ehkä elää ihan onnellista elämää vaikka eivät ole omaa viinaansa löytäneetkään. Ehkä. Isä tuppaa sanomaan, että "alkoholi on tuonut onnea ja iloa moneen perheeseen". Niin varmasti! Monia hyviä, rentoja ja hauskoja hetkiä. Istumisia ystävien kanssa. Saunomisia. Lapset nukkumaan. Kahdenkeskistä aikaa ja eroottisista virittäytymistä. Talkoita. Siinä on viinan hienouksia. Epäilen kuitenkin vahvasti, että tuohon lauseeseen liittyy paljolti ironiaa. Itse olen ainakin jo ihan täynnä ukkoni ryyppäämistä. Miten se voikin tuntua selvänä niin vastenmieliseltä touhulta? Saatika ne krapulat katsoa! Jotenkin toivoin, että sekin ymmärtäisi vähentää, kun minäkin sen tein. Paskat. Yksin tässä joudun painimaan ongelmani kanssa. Ongelmani = alkoholin vähentäminen. Kuulostaa jotenkin nurinkuriselta...Kyllä maailma on muuttunut!